Duur is een website die niet rendabel is en dus minder oplevert dan hij heeft gekost. Om tot een prijs van een website te komen zijn er veel variabelen die deel uitmaken van de uiteindelijke prijs.
De volgende punten van belang:
waarom wil ik een website, dus voor wie is hij bedoeld?
- Is de website bedoeld om de bekendheid van de zaak te vergroten? Moet die dus goed in Google gevonden kunnen worden op een aantal zoekwoorden? Of wilt u alleen een ‘digitaal visitekaartje’ voor een beperkt aantal bezoekers?
- Levert de website een belangrijk deel van de (nieuwe) klanten aan?
wat komt er allemaal op de website?
- Moet de inhoud van de site statisch zijn of moet er regelmatig nieuwe inhoud worden toegevoegd?
- Is er nu of in de toekomst behoefte aan een webwinkel?
- Moeten er mensen kunnen inloggen op een afgeschermde omgeving?
- Gaat u nieuwsbrieven versturen aan uw klanten?
wie gaat de website met content vullen en onderhouden?
- Het schrijven van pakkende teksten valt in de praktijk niet mee, wilt u dit zelf doen of gewoon uitbesteden?
- Heeft u voldoende kennis, zin en tijd om alle zaken in eigen beheer te (blijven) doen?
Als u op bovenstaande vragen voor uzelf een antwoordt heeft, probeer daar dan eens een tijd (en dus een bedrag) aan te koppelen. Misschien heeft u dan een beter inzicht in de prijs van een website. Vergeet daarnaast ook niet dat er nog zaken bij komen kijken als security, wat gaat u bijvoorbeeld doen als uw website gehacked wordt en hoe belangrijk is het voor uw bedrijf als dit uren of dagen duurt?
Kortom, er is genoeg stof om over na te denken en wij willen u daarbij graag en vrijblijvend helpen.
Neem gerust contact met ons op om uw wensen door te nemen.